Dietetyka

Zapraszamy do naszej poradni dietetycznej. Pomożemy schudnąć, ułożymy jadłospis dla konkretnych schorzeń. Pomożemy ci żywić się zdrowo i rozsądnie.

 

ZAPOTRZEBOWANIE ENERGETYCZNE NA DOBĘ JEST MNIEJ WIĘCEJ 2200 KCAL.

Z TEGO 65% POWINNO BYĆ Z WĘGLOWODANÓW

25 – 30% Z TŁUSZCZU I 10-15% Z BIAŁKA.

PODZIAŁ POSIŁKÓW MNIEJ WIĘCEJ 5-6 NA DOBĘ

PRZERWY MIĘDZY POSIŁKAMI 2,5 -3 GODZINY

 

PRZYKAZANIA DIETETYCZNE:

  1. OGRANICZAMY SPOŻYCIE WĘGLOWODANÓW PROSTYCH (BIAŁE PIECZYWO, BIAŁY MAKARON, SŁODYCZE) SPOŻYWAMY ZŁOŻONE: KASZE, PŁATKI OWSIANE, RYŻ NAJLEPIEJ BRĄZOWY, MAKARON RAZOWY LUB BIAŁY LEKKO NIEDOGOTOWANY
  2. NIE JADAMY WIEPRZOWINY
  3. ŹRÓDŁA BIAŁKA TO RYBY, PIERŚ Z INDYKA, CHUDA WOŁOWINA, EWENTUALNIE PIERŚ Z KURCZAKA, JAJA
  4. ŹRÓDŁO WAPNIA TO MAŚLANKA, JOGURT NATURALNY, TWARÓG PÓŁTŁUSTY, MOZZARELLA, KEFIR
  5. JEMY PIĘĆ PORCJI OWOCÓW I WARZYW DZIENNIE (2 OWOCE I WARZYWA DO KAŻDEGO POSIŁKU (NAJLEPIEJ DZIAŁAJĄ WARZYWA ZIELONE, POTRZEBNE SĄ WSZYSTKIE – UNIKAMY ROZGOTOWYWANIA)
  6. OGRANICZAMY TŁUSZCZE ZWIERZĘCE : MASŁO, SMALEC, MIĘSO WIEPRZOWE, INNE TŁUSTE MIĘSA, SER ŻÓŁTY(PRODUKTY MLECZNE JEMY PÓŁTŁUSTE)
  7. STARAMY SIĘ PIEC I GOTOWAĆ A NIE SMAŻYĆ
  8. SPOŻYWAMY WIĘCEJ OLIWY Z OLIWEK I OLEJU RZEPAKOWEGO (NP. KUJAWSKI)
  9. JADAMY WIĘCEJ WARZYW STRĄCZKOWYCH (SOCZEWICA, SOJA, FASOLA) UWAGA: SĄ KALORYCZNE ALE MAJĄ BARDZO DUŻO SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH. SĄ DOSKONAŁYM ZAMIENNIKIEM BIAŁKA POCHODZENIA ZWIERZĘCEGO
  10. 2-3 RAZY W TYGODNIU JEMY RYBY!!! MAJA BARDZO DUŻO TŁUSZCZY N-3, KTÓRE SĄ BARDZO ZDROWE

 

PORY POSIŁKÓW:

  1. ŚNIADANIE – TU KONIECZNIE WĘGLOWODANY NP. OWSIANKA LUB KANAPKA Z CHLEBA RAZOWEGO Z CHUDĄ SZYNKA Z INDYKA DO TEGO SAŁATA, OGÓREK KISZONY, ALBO JAJECZNICA NA ŁYŻECZCE MASŁA POSYPANA KIEŁKAMI ALBO INNYM WARZYWEM
  2. 2-ŚNIADANIE JOGURT NATURALNY + JABŁKO
  3. OBIAD WARZYWA, PIECZONE LUB GOTOWANE MIĘSO LUB RYBA, RYŻ, MAKARON, EWENTUALNIE ZIEMNIAKI (MAKSYMALNIE 2)
  4. PODWIECZOREK OWOC +JOGURT NATURALNY, ALBO SEREK NATURALNY
  5. SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM LUB INNA SAŁATKA: WARZYWA DOWOLNE, JAJA, RYBA, SER
©2018 Radzio Klub - siłownia i klub fitness w Grójcu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja: TIMEDIA Agencja Bardziej Kreatywna